Het leven der dieren

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1
Junior   Topics 0
Marten Toonder gebruikte in zijn werk graag dieren om menselijk gedrag te becommentariëren. Dit deed hij in zijn bekende
verhalen over heer Bommel en Tom Poes. Minder bekend is dat hij rond 1950 ook actief was als tekenaar van politieke
cartoons. En ook in deze cartoons zette hij dierenpersonages in om ons een spiegel voor te houden. In Het leven der dieren worden deze dierencartoons uit Elseviers Weekblad en Haagse Post voor het eerst in boekvorm uitgebracht, zodat iedereen nu van dit onbekende tekenwerk van Toonder kan genieten. Daarnaast worden de cartoons in hun context geplaatst: in de traditie van de dierencartoon, in het oeuvre van Toonder en vooral in de actualiteit van de jaren veertig en vijftig.
Samenstellers Dick de Boer en Klaas Driebergen.
Een boek voor liefhebbers van het werk van Marten Toonder, van boeken met dieren en van de twintigste-eeuwse geschiedenis.
Junior
Klaas Driebergen

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

De toestand van de wereld vlak na de Tweede Wereldoorlog

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Het leven der dieren van Marten Toonder wordt je nieuwsgierig wat de auteur met deze tekening wil zeggen. Je krijgt wel een idee, maar zeker weten doe je het niet helemaal. De tekening kan je ook verderop in het boek bewonderen, waar de tekst bij staat en...