Het leven der dieren

Marten Toonder gebruikte in zijn werk graag dieren om menselijk gedrag te becommentariëren. Dit deed hij in zijn bekende
verhalen over heer Bommel en Tom Poes. Minder bekend is dat hij rond 1950 ook actief was als tekenaar van politieke
cartoons. En ook in deze cartoons zette hij dierenpersonages in om ons een spiegel voor te houden. In Het leven der dieren worden deze dierencartoons uit Elseviers Weekblad en Haagse Post voor het eerst in boekvorm uitgebracht, zodat iedereen nu van dit onbekende tekenwerk van Toonder kan genieten. Daarnaast worden de cartoons in hun context geplaatst: in de traditie van de dierencartoon, in het oeuvre van Toonder en vooral in de actualiteit van de jaren veertig en vijftig.
Samenstellers Dick de Boer en Klaas Driebergen.
Een boek voor liefhebbers van het werk van Marten Toonder, van boeken met dieren en van de twintigste-eeuwse geschiedenis.

Recensies (1)

Is Het leven der dieren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het leven der dieren