Het lichaam als verhaal

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
In Het lichaam als verhaal wordt de haptonomie in begrijpelijke taal uitgelegd aan de hand van herkenbare voorbeelden uit het dagelijks leven en de behandelpraktijk.

In onze huidige maatschappij ervaren veel mensen klachten als stress, angst en vermoeidheid. Haptonomie en de toepassing ervan als behandeling, haptotherapie, worden voor dergelijke klachten met de dag populairder.
In de haptonomie wordt het lichaam vergeleken met een huis. Net als een huis hoort ook het lichaam een plek te zijn waar je je veilig voelt en waar ruimte is om anderen toe te laten. Doordat we elkaar aanraken en aangeraakt worden, kunnen we onszelf voelen en verbinding maken met de mensen om ons heen. Als dat vermogen niet goed is ontwikkeld, is het moeilijk om echt contact te maken en dat heeft invloed op relaties, het werk, seksualiteit en de opvoeding van kinderen. Haptotherapie helpt je de oorzaken hiervan te onderzoeken en door middel van oefeningen en gesprekken weer te luisteren naar je lichaam.

Artemis & Co
01 januari 2010
9789047200925

Reacties op: Het lichaam als verhaal