Het ministerie van Tijd

In de nabije toekomst krijgt een ambtenaar het salaris van haar dromen aangeboden en hoort kort daarna aan welk project ze gaat werken. Een onlangs opgericht ministerie verzamelt in de eenentwintigste eeuw 'expats' uit de hele geschiedenis.

Ze krijgt de taak om als 'brug' te werken: samenwonen met, assisteren bij en toezicht houden op de expat die bekendstaat als 'Achttienzevenenveertig', oftewel luitenant Graham Gore. Hij is een beetje gedesoriënteerd nu hij moet samenwonen met een ongetrouwde vrouw die regelmatig haar kuiten laat zien, omgeven door bizarre concepten als 'wasmachines', 'Spotify' en 'de ineenstorting van het Britse Rijk'. Met een honger naar ontdekkingen, altijd een pakje sigaretten binnen handbereik en de steun van een charmante en chaotische groep mede-expats probeert hij zich al snel aan te passen.

In het jaar dat volgt ontwikkelt wat de brug aanvankelijk had beschouwd als een ongemakkelijke situatie met een nieuwe huisgenoot zich tot iets veel diepers. Als de ware aard van het project van het ministerie aan het licht komt, worden ze gedwongen de werkelijkheid onder ogen te zien. Kan liefde de obstakels van tijd en geschiedenis overwinnen?

Het ministerie van Tijd is een buitengewoon originele en koortsachtige fusie van genres en ideeën: wat betekent het om de geschiedenis te trotseren als de geschiedenis bij je in huis woont? Kaliane Bradleys antwoord is een vlammende, onvergetelijke getuigenis van wat we elkaar verschuldigd zijn in een veranderende wereld.

Is Het ministerie van Tijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het ministerie van Tijd