Het moemonster

Het moemonster

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 2
Junior   Topics 0

Een herkenbaar en positief verhaal over overweldigende vermoeidheid en de kracht van verbeelding.

Hannah heeft een Moemonster in zich. Dat monster voelt als een grote olifant die op haar zit, als een zware rugzak die ze bijna niet kan dragen. Elke dag is hij er weer, en soms vindt Hannah dat best moeilijk. Gelukkig is er één plek waar het Moemonster niet zwaar is: in haar hoofd. Daar kan ze alles doen wat ze wil. Ze kan onzichtbaar zijn, vliegen, toveren en allerlei prachtige tekeningen maken.
Het Moemonster komt altijd weer bij Hannah terug, maar ze weet dat hij haar niet kan verslaan, want zij heeft haar fantasie.

Van de auteur van Anders, een prentenboek over een jongen met autisme:

'Het boek is niet alleen een mooi boek om te gebruiken om over leerlingen met autisme te spreken, maar ook een heel mooi middel om te bespreken dat iedereen zichzelf mag zijn.' Juf-judith.nl

'In korte zinnen weet ze het leven van Anders haarscherp te vatten. […] Ontroerend mooi.' Tiny Fisscher op Boekenbijlage.nl

Kind & Jeugd
Van Goor
21 oktober 2019

Lezersrecensies (2)

De kracht van fantasie!

door: HeavenLeighBooks 1 like
Hannah heeft een Moemonster in zich. Hij voelt als een grote olifant die op haar rug zit als een zware rugzak die ze bijna niet kan dragen. Elke dag is hij er weer en dat is soms heel erg moeilijk. Gelukkig heeft Hannah een plek gevonden waar het Moemonster niet kan komen. Die plek zit in haar...

Het moemonster- en de kracht van fantasie

door: Jufelsie 1 like
Het Moemonster is een gevoelig boek. De hoofdpersoon, Hannah voelt zich altijd moe. Ze heeft een Moemonster in zich, die haar verdrietig, somber en boos maakt. Terwijl haar vrienden spelen en ravotten rust Hannah uit. Ze kan het Moemonster niet verslaan. Maar er is één ding waar het Moemonster...