Het ontrafelen van het leven

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 0
Toen Julie Yip-Williams op haar zevenendertigste te horen kreeg dat ze terminale kanker had, besloot ze haar verhaal te vertellen. Maar wat begon als het relaas van een naderende, te vroege dood werd een bijzonder inspirerende boodschap voor iedereen die achterblijft.

Dat Julie Yip-Williams haar kindertijd overleefde is een wonder. Ze is blind geboren in Vietnam en ternauwernood
aan de dood ontsnapt. Haar familie vluchtte op een gammel bootje en belandde in Amerika, waar het tij leek te keren. Dankzij een operatie kon ze weer gedeeltelijk zien. Ze studeerde af aan Harvard als advocaat. Ze werd verliefd, trouwde, kreeg twee dochtertjes. Tot ze plots de diagnose terminale darmkanker kreeg. Toen begon voor de jonge moeder een heel andere reis.

Het ontrafelen van het leven is een ontwapenend verhaal over veerkracht. Een diepmenselijk en ontroerend verslag
over moeder-zijn, huwelijk, immigratie, ambitie, liefde, rouw, jaloezie, troost, en vooral: het wonder van het
leven.

Literaire non-fictie algemeen
Harpercollins
26 maart 2019
26 maart 2019

Reacties op: Het ontrafelen van het leven