Het Oostfront 1941-1945

Het Oostfront 1941-1945

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De strijd tussen nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie aan het Oostfront, 1941-1945.

Op 22 juni 1941 zette nazi-Duitsland met operatie Barbossa een grootschalige militaire aanval op de Sovjet-Unie in gang. Het doel van de nazi's was om nieuw grondgebied en delfstoffen te verwerven en het veroverde gebied te koloniseren en de Sovjetbevolking tot slaaf te maken. Groot-Brittannië verklaarde zich direct tot bondgenoot van de Sovjet-Unie. De strijd die aan het oostfront uitbrak, bleek uiteindelijk beslissend voor de verdere ontwikkeling van de Tweede Wereldoorlog, maar bracht ook immens lijden bij zowel de soldaten als de burgerbevolking met zich mee.

Dit boek biedt een compleet overzicht van het conflict, dat vier lange jaren zou duren. Het beschrijft in detail de afzonderlijke oorlogshandelingen die er plaatsvonden, en ook de misdaden die aan beide zijden werden gepleegd.

De tekst is rijk voorzien van historische foto's en documenten, die de lezer een indringend beeld van het strijdtoneel geven.

"Wij zullen Rusland en het Russische volk alle hulp geven die in onze macht ligt. Wij zullen een beroep doen op al onze vrienden en bondgenoten overal ter wereld om dezelfde koers te volgen." Winston Churchill, 22 juni 1941
Geschiedenis & Politiek
Rebo Productions