Het Podium 'de theorie'

Shakespeare zei het al: “All the world’s a stage, and all the men and women merely players…”
(“De hele wereld is een toneel en alle mannen en vrouwen slechts spelers.”)

Hersenen van mensen hebben het nodig om het leven te ordenen. Een manier om het leven te ordenen is aan de hand van verhalen en metaforen. Er moet een soort logica zijn anders raken de hersenen van velen in de war en in paniek.
In dit boek leg ik aan de hand van een metafoor uit hoe je sommige gedachtepatronen, emoties en gedragingen ontwikkeld kan hebben. En hoe je er af zou kunnen komen wanneer ze je in de weg zitten.
De metafoor in dit boek is die van een toneelstuk op een podium. Wij spelen allemaal rollen in verschillende toneelstukken. Ik hou zelf van podiums. Eigenlijk wilde ik vroeger actrice worden, maar inmiddels heb ik geleerd dat we allemaal al acteurs zijn.
Het gaat er mij niet om dat iedereen ineens stopt met acteren. Met dit boek wil ik alleen een andere manier van kijken laten zien, die mensen soms kan helpen om met een zachtere blik naar zichzelf en anderen te kijken. Dat geeft ruimte en vrijheid.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen