Het rijk der vrijheid

Kom dat zien, dames en heren!

Treed binnen!

Stap in onze teletijdmachine!

Betreed Het Rijk Der Vrijheid!

Welkom in 2068. Het klimaat is gered, onze steden genezen van betonschurft, onze lucht gezuiverd van cynisme, mensen werken om te leven en leven niet om te werken, en de 1% rijksten zijn naar Mars vertrokken. Vanuit de binnentuin van hun woonzorgcentrum, dat tegelijkertijd de kleuterschool van hun (achter)kleinkinderen is, blikt een stoet EPO-auteurs terug op 2021, het jaar dat de wereld begon te kantelen. De goede richting uit. Vergéét Mad Max, The Hunger Games, The Handmaid’s Tale, sciencefiction hoéft niet apocalyptisch te zijn. Dit brievenboek is een vaccin tegen het pessimisme van onze tijd.

Met bijdrages van Hind Eljadid, Tine Hens, Peter Mertens, Sarah Wagemans, Christophe Callewaert, Naima Charkaoui, Paul Goossens, Thomas Decreus, Amina Belôrf, Dirk Holemans, Kim De Witte, Line De Witte, Lieven Miguel Kandolo, Ludo De Brabander, Leen Vermeulen, Jurn Verschraegen, Robrecht Vanderbeeken en Dominique Willaert, en een voorwoord van Thomas Blommaert.

Is Het rijk der vrijheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het rijk der vrijheid