Het sleutelbeengebaar

Het sleutelbeengebaar

Rank 5900 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Misschien was het terugvragen van mijn naam toch geen goed idee. Ik heb vannacht weer gedroomd dat ik een mens was. Ik ben opgestaan met een gevoel van vrijheid dat als een mug onder mijn schedel blijft zoemen en ik moet al de hele ochtend op mijn tellen passen, anders ga ik me ook nog zo gedragen.

Ergens in de buurt in de nabije toekomst: de jonge Botan Ran wordt vanwege zijn afkomst het land uitgezet. Hij ontsnapt aan een transport dat naar een zekere dood leidt en keert terug als zorgrobot, met een uiterlijk dat gebaseerd is op het zijne. De rol van robot is niet gemakkelijk, maar het is Botans enige kans op overleven. Hij moet zorgen voor Yuki, een zwaar gehandicapt meisje. Zij is de dochter van de beroemde Nona Satou, de presentatrice van de Life & Wondershow. Er ontwikkelt zich een vriendschap tussen Botan, Yuki en een echte robot. Maar dan dreigt ook Yuki haar rechten kwijt te raken.
Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar