Het spoor van de tsaar

Het spoor van de tsaar

Reizen over de Trans-Siberië spoorlijn van Moskou naar Ulaanbaatar en Peking

De Trans-Siberië spoorlijn is, met een totale lengte van 9.289 kilometer, de langste spoorlijn ter wereld. Het loopt van Moskou tot aan Vladivostok en verbindt Europa met Azië. Denise van Dalen (1991) volgt, iets meer dan honderd jaar na de voltooiing van de Trans-Siberië spoorlijn, met haar vriend de overblijfselen van een bewogen geschiedenis. In Het spoor van de tsaar reist ze van Moskou naar Siberië en stapt ze over op de Trans-Mongolië spoorlijn naar Ulaanbaatar en Peking. Ze ontmoet markante personages met boeiende verhalen: van Russische journalisten, bijgelovige docenten en Siberische boswachters tot Mongoolse nomaden en stadsbewoners.

In Het spoor van de tsaar - Reizen over de Trans-Siberië spoorlijn van Moskou naar Ulaanbaatar en Peking combineert Van Dalen persoonlijke observaties met anekdotes over het verleden en over de mensen die ze ontmoet. Ze vertelt de verhalen achter het raadselachtige Rusland, Mongolië en China: landen die zich alle drie in ongeveer dezelfde periode van hun keizers hebben ontdaan.
Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen