Het stenen hart

Sophie en Gordon Littlefield hebben ogenschijnlijk een gelukkig huwelijk - compleet met twee kinderen. Maar langzamerhand gaat deze romantische relatie over in een verwrongen verbintenis.

Sophies zuster, archeologe Maria Dark, heeft jarenlang de wereld rondgereisd met haar ambitieuze echtgenoot Aldo. Zij heeft genoeg van dat turbulente, zwervende bestaan en keert terug naar haar geboortestad Hatuquitit in Connecticut.

Maar Maria vindt daar niet de veilige thuishaven waar ze van heeft gedroomd. Sophie is volkomen veranderd en hun moeder, broer en schoonzuster staan machteloos. Maria ontdekt de kern van Sophies leven, de afgrijselijke waarheid, die haar heeft vervormd tot een vrouw die Maria nauwelijks nog herkent als haar eigen vlees en bloed.

Een stenen hart is het verhaal over een gezin in moeilijkheden, een aangrijpende roman die zich waagt op het duistere terrein van verborgen gevoelens en beweegredenen, van gecompliceerde banden tussen man en vrouw en tussen moeder en kinderen.
Uitgeverij Luitingh-Sijthoff B.V.