Het uiterste der zee

Het uiterste der zee

Gelezen 42 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 35 Favoriet 3 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Twee Joodse families uit het land achter de dijken

In een schilderachtig stadje in Noord-Groningen, wonen Meijer Nieweg en Mies Wolf. Vlak voor de inval van de nazi’s zijn ze getrouwd. Hun huwelijk verbindt twee grote Joodse families uit de textiel en de veehandel. Al snel krijgen Meijer en Mies een dochtertje, Sara, maar het jonge gezin wordt uit elkaar gerukt. Vader wordt weggevoerd. Moeder en kind duiken onder in Friesland, gescheiden van elkaar. Na de bevrijding worden Mies en Sara herenigd, maar blijkt het leven niet meer wat het beloofde te zijn.
Een bijzondere ontmoeting vormde de inspiratiebron voor deze roman. Indrukwekkende herinneringen en diepgravend onderzoek waren daarna het vertrekpunt voor Het uiterste der zee.
De Arbeiderspers

Meer artikelen van lezers

Recensies

Niet zo bekend als Anne Frank wel even bijzonder

door: Soraya Latten 1 like
Volg een aantal Joodse families tijdens de tweede wereldoorlog. Een waargebeurd verhaal uit het Friese en Groningense landschap. Dit boek laat de impact zien van de oorlog zowel tijdens als na 1945 een verhaal wat je meeneemt en niet meer loslaat. Dit boek was voor mij het meest indrukwekkende...