Het verborgen onderricht

Pierre Mestdagh

Elke cultuur berust op levensbeschouwelijke waarden die deel uitmaken van haar specifieke erfgoed. Omdat de vrijheid van denken en eigen keuzes te maken behoren tot onze voornaamste rijkdom als mens, horen we er bijzonder respectvol mee om te gaan, zowel ten aanzien van onszelf als van onze medemensen. Zo houdt de ontwikkeling van een kind naar volwassenwording een ontvoogdingsproces in, waarin zijn initiële kinderlijken vrijheid met traditionele levenswaarden wordt geconfronteerd. Dit is de realistische visie die in dit verborgen onderricht nadrukkelijk aan de orde is en resulteert in een uitnodiging tot het gaan van een weg van zelfkennis en bewustwording.

Is Het verborgen onderricht het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het verborgen onderricht