Het ware leven, of Waarom de jeugd gecorrumpeerd moet worden

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Jongeren hebben een nieuwe wereld voor zich. Nu aan oude tradities en hiërarchieën steeds minder belang wordt gehecht, lijken de mogelijkheden legio. Jonge mensen moeten zich bewust worden van deze nieuwe toestand en de moed vinden om samen hun vrijheid aan te wenden. Socrates werd ervan beschuldigd de jeugd te corrumperen. Als de filosofie daartoe in staat is, moet ze de jongeren aanzetten om weg te blijven van de platgetreden paden en nieuwe wegen te verkennen. Weg van het lege marktdenken of het terugverlangen naar oude goden en ongelijkheden, op zoek naar het ware leven.

De eenentachtigjarige Alain Badiou houdt een bevlogen pleidooi, gericht aan de jeugd. In drie hoofdstukken, voor iedereen, maar in het bijzonder voor de jonge mannen en vrouwen van nu, roept hij op om de wereld te veranderen.
Piet Joostens
Uitgeverij Polis

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

moeilijk

door: hansverwichte 1 like
Na het lezen van dit bijzonder moeilijk boek weet ik nog steeds niet wat het ware leven is. Iets positiefs lezen over de legerdienst gaat mij toch veel te ver