Het wemelt hier van de beesten

‘Het wemelt hier van de beesten’, omvat lapidaire memoires doorheen de jaren ’60, ’80 en ’90 alsmede enkele referenties aan het jaar 2020, van de auteur Peter A. Pover, waarin een hoofdrol is weggelegd voor dieren, met name; wespen, vogels en schapen, maar waar ook ruimte is voor filosofen, Sylphides en diverse Privé-domeintitels van De Arbeiderspers; het fameuze fonds onder andere opgericht en groot gemaakt door Martin Ros. Ook een ode dus aan een iconisch uitgever.

Peter A. Pover beoogt met ‘Het wemelt hier van de beesten’ een aantal herinneringen uit zijn jeugd, studietijd en werkend leven wat af te stoffen maar ook zijn voorliefde voor de melancholie vlot te trekken voordat de aanstormende duisternis hem definitief zal verslinden. Hij is opgeleid als filosoof te Amsterdam en heden werkzaam voor de overheid. Eerder verscheen van hem: ‘Integriteit: wat te doen?’.

Waargebeurde verhalen
Aspekt B.V., Uitgeverij
15 maart 2021
15 maart 2021

Reacties op: Het wemelt hier van de beesten