Gelezen 231 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 150 Favoriet 6 Recensies 7
Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

Voor de fans van Slumdog millionaire en Lion
Een koude decemberavond in New Delhi. Elke avond staat de jonge straatartiest PK mensen te portretteren in een parkje. PK heeft weinig bezittingen maar hij heeft wel een profetie die hij bij zijn geboorte meekreeg: ‘Je zult met een meisje trouwen dat niet uit het dorp komt, niet uit het district, zelfs niet uit ons land; ze zal muzikaal zijn, een jungle bezitten en geboren worden onder het teken van de os.’ Dan verschijnt er een jonge blonde vrouw die hem vraagt om haar portret te schilderen. Ze is geboren onder het teken van de os en PK weet direct dat zij de ware is.
Dit is het waargebeurde liefdesverhaal over PK die op een tweedehands damesfiets een avontuurlijke reis maakte van meer dan 11.000 kilometer die hem door verschillende continenten voerde. Voor de vrouw van zijn dromen. Door zijn warme persoonlijkheid ontmoet hij veel verschillende mensen op de Hippie Trail, hij helpt een meisje in nood, komt ternauwernood Pakistan binnen en krijgt zelfs een vliegticket aangeboden van een vreemdeling. PK en Lotta zijn nog steeds gelukkig getrouwd en trots dat hun liefdesverhaal zoveel mensen aanspreekt.
De pers over Het wonderlijke verhaal van de man die van India naar Zweden fietste voor de liefde
‘Een feelgood-verhaal dat zo fijn is dat andere feelgood-verhalen zich er slecht door voelen.’ New York Times Book Review
‘Zo mooi, zo ontroerend en ook nog eens waargebeurd.’ Grazia
‘Een episch verhaal over liefde en doorzettingsvermogen.’ Booklist

Mens & Maatschappij
Waargebeurde verhalen
Mens en maatschappij algemeen
Boekerij
11 juni 2018
11 juni 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Het wonderlijke verhaal van de man die van India naar Zweden fietste voor de liefde