Het woud der verwachting

Het woud der verwachting

Rank 3150 Gelezen 256 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 62 Favoriet 34 Recensies 4
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 6 Top25's 34   Topics 0

In Het woud der verwachting, de internationale bestseller, volgen we Charles van Orléans (1394-1465) op de voet. Zijn trieste levensloop is nauw verweven met de machtsstrijd in het middeleeuwse Frankrijk tussen de concurrerende huizen van Bourgondië en Orléans en met de Honderdjarige Oorlog tegen Engeland. Bij een zware strijd wordt Charles gevangengenomen en gedurende vijfentwintig jaar opgesloten in de Tower in Londen. Daar begint hij gedichten te schrijven, melancholieke verzen die van groot zelfinzicht getuigen. Eenmaal vrij keert hij als oude man terug naar Frankrijk, waar zijn politieke rol is uitgespeeld.

In beeldende en ontroerende scènes laat Hella S. Haasse de middeleeuwse banketten en jachtpartijen, de intriges, de wreedheden en de hoofse élégance herleven.

‘Deze monumentale historische roman schildert een tijdloos decor voor een bonte stoet van levendige figuren en gebeurtenissen.’ Times Literary Supplement

‘Hella S. Haasse beschikt over meesterschap van het woord en fantasie.’ NRC

‘Haasses uitdagende roman combineert een rijkdom aan historische kennis met opmerkelijke literaire geschiedschrijving.’ The Washington Post

‘Haar vertelkunst brengt de meest ingewikkelde dynastieke intriges voor ons tot leven en ze weet haar personages trefzeker te karakteriseren.’ Der Tagesspiegel

‘Een prachtig gecomponeerd verhaal dat groots is en blijft in zijn vele dramatische hoogtepunten.’ De Tijd

Uitgeverij Rainbow bv
03 december 2019
9789021465081 , 9789021465166 , 9789021467528 , 9789041300065 , ...

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,00 Bestel het e-book € 7,99

Door lezers

Literatuur Club / Je Challenge al lang voltooid?
28 oktober 2018 98 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (3)

Hoop

door: Loes van Koolwijk 1 like
Het Woud der Verwachting 1949 Hella Haasse De titel van Haasse’s boek is vernoemd naar het gedicht “Het woud der verwachting” van Charles d’ Orleans. Het boek gaat over Charles’ leven. Charles d’Orleans is de zoon van Louis d’Orleans en Valentina Visconti en het kleinkind van aan de...

De geschiedenis op stijlvolle wijze naverteld

door: Roosje de Vries 2 likes
‘Het woud der verwachting’ van Hella Haasse verhaalt het leven van Charles d’Orléans, neef van de Franse koning (1394 - 1465). Het is de periode van de Honderjarige Oorlog, waarin Frankrijk en Engeland tegenover elkaar staan. De Honderdjarige Oorlog was een reeks oorlogen, gevoerd van 1337...

Charles van Orléans

door: Theo Augustinus 1 like
Charles van Orléans. Hij is hertog, dichter, drievoudig echtgenoot, balling, politiek pion; maar bovenal een gevoelsmens, geperst in het keurslijf van zijn tijd, waarin riddertrouw en bloedwraak persoonlijke visie overschaduwen, verstandshuwelijken de eigen voorkeur tenietdoen.

En man die...