Het Yogische Pad

Dat yoga beoefening kan zorgen voor meer flexibiliteit in het lichaam en ontspanning van de geest was al bekend, maar yoga biedt veel meer. Door toepassing van yoga-discipline kunnen wij zogenaamde welvaartsziekten als stress, burnout, hart- en vaatziekten en diabetes grotendeels voorkomen, maar ook bijdragen aan oplossingen van moderne wereldvraagstukken als verandering van de seizoenen, aantasting biodiversiteit, grote groepen ontheemden, conflicten en meer. Het Yogische Pad laat zien dat het middels integratie van de yoga-discipline in ons dagelijkse leven mogelijk is om onze manier van leven fundamenteel te veranderen en in het proces ook onze sociale leefomgeving mee te nemen. Op deze manier kan toepassing van deze discipline door grote groepen mensen onze wereld veranderen. Dit kunnen wij voor elkaar krijgen zonder actieve bemoeienis van de overheid, bovendien kost het praktisch niets. Een wereld zonder armoede, waar mensen van verschillende achtergronden vreedzaam samenleven, waar harmonie bestaat tussen mens en natuur, lijkt zo ver van onze dagelijkse realiteit, maar eigenlijk is het binnen handbereik!

Is Het Yogische Pad het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het Yogische Pad