Hier ben ik

Hier ben ik

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Persoonsvorming staat op veel christelijke scholen op de agenda. Iedereen ziet het belang ervan, maar tegelijkertijd blijft er onduidelijkheid over wat er precies mee wordt bedoeld. Wat is een christelijke visie op persoonsvorming? En wat betekent die voor het onderwijs? Dit boek geeft uitleg over begrippen en theorieën die bij persoonsvorming worden gebruikt. Aan de hand van christelijke uitgangspunten worden deze theorieën gewogen en wordt een eigen benadering geformuleerd.
Het uiteindelijke doel van persoonsvorming is dat het kind een antwoordend persoon wordt ten opzichte van de ander en de Ander. Dat het kind gaat zeggen: 'Hier ben ik.'.
Dit boek schetst hoe je als leraar een bijdrage kunt leveren aan de persoonsvorming van de leerling. Het boek is geschikt gemaakt voor opleiding en persoonlijke studie van iedereen die in het onderwijs werkt. Het bevat veel praktijkvoorbeelden, kaders met extra uitleg en studievragen.
Mens & Maatschappij
Erdee Media Groep – Uitgeverij de Banier