Hier ben ik

Hier ben ik is een vervolg op het boek Missie Wereldvrede. May-May Meijer beschrijft in dit boek hoe ze lijdt onder haar depressie na haar eerste dwangopname. De diagnose schizofrenie, de scheiding van haar man en het feit dat ze haar kindje weinig ziet, hebben diepe wonden geslagen. Haar worsteling met de medicijnen zorgt ervoor dat ze – tot wanhoop van haar familie – weer stopt met de medicatie. De AIVD komt terug in haar leven en een tweede dwangopname in de Rembrandthof volgt.
Met Hier ben ik geeft May-May Meijer op een boeiende en openhartige manier inzicht in de beleveniswereld van iemand in psychische crisis. Ook wil ze aandacht vragen voor de spirituele kant van psychosen, voor haar ontmoeting met God en Zijn liefde voor alles wat leeft. Ze hoopt dan ook dat Hier ben ik bijdraagt aan wereldvrede. Aan een wereld waarin alle kinderen kunnen spelen.

‘Mensen kunnen bronnen consulteren die zich buiten het reguliere bewustzijn bevinden. Niet iedereen heeft dit, maar blijkbaar is het onderdeel van het menselijk repertoire.’
Jim van Os
Hoogleraar psychiatrie en voorzitter Divisie Hersenen,
Universitair Medisch Centrum Utrecht

‘May-May durft zich kwetsbaar op te stellen door te vertellen over haar psychiatrische proces en haar ontmoeting met Christus. Heel veel mensen durven dat niet, ze is een soort apostel.’
Pastoor Dresmé
Pastoor van o.a. de Sint Vituskerk in Hilversum

‘Je bent een kaars en licht voor de wereld.’Shams Alkhateeb, moeder van Noor en Alaa, tegen May-May tijdens de bombardementen op Oost-Ghouta in Syrië

Waargebeurde verhalen
Paris Books