Hier is alles nog mogelijk

Hier is alles nog mogelijk

Rank 484 Gelezen 2 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 1

Avond aan avond kijkt een jonge nachtwaakster naar de beelden op de bewakingscamera. Niets beweegt. De dagen van de verpakkingsfabriek zijn geteld, bijna alle medewerkers zijn al vertrokken. Maar als het gerucht gaat dat een wolf het terrein is binnengedrongen, ontstaan er kleine barsten in de eentonigheid. Is hij er echt? Hoe gevaarlijk is hij?

Met behulp van tekeningetjes, lijstjes en foto's probeert ze zicht te krijgen op de feiten, maar hoe nauwkeuriger ze het spoor van de wolf volgt, hoe meer zekerheden er verdwijnen. Wat heeft de dreiging van de wolf te maken met de man die vlak bij de fabriek uit een vliegtuig is gevallen? En welk verband is er met de bankroofster van wie het spookbeeld van haar gezicht in het raam wel heel sterk lijkt op dat van de nachtwaakster zelf?

Op soms speelse wijze vervaagt Gianna Molinari de grenzen die wij om ons heen trekken. Haar verrassende verhaal is een pleidooi voor nieuwsgierigheid in plaats van angst, voor aandacht in plaats van voorbehoud, voor Het Grote in de kleinigheden van het dagelijks bestaan.

Wereldbibliotheek
27 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,00 Bestel het e-book € 12,99

Hebban recensie

Inge Deutekom Hebban Recensent

Leven zonder zekerheden

door Inge Deutekom op 17-09-2019

‘De bosrand is een van de zichtbare grenzen, de grens tussen land en water, tussen licht en schaduw, tussen de muren van mijn hal en de omlijning van de fabriek. Die grenzen zijn makkelijk te onderscheiden. Andere niet.’

Een vrouw heeft haar intrek genomen in een fabriek die zal gaan sluiten. Ze zit daar als nachtwaakster achter vier monitoren in de controlekamer, maar woont er ook, in een...