High Society

Peter is een politicus, Tommy een popster en Jessie een prostituee, teenager Sonia geniet van een gratis vakantie in Bangkok en de tienjarige Billy ontdekt vreemde snoepjes in de slaapkamer van zijn grote zus. Hun levens zullen voor altijd veranderen door drugs.

'De oorlog tegen de drugs is verloren,' stelt parlementslid Peter Paget, die toch al weinig hoop heeft om herkozen te worden. Hij bereidt zich op alles voor: dat hij bespot, aan de schandpaal genageld, of zelfs uit de partij gegooid zal worden. Het enige wat hij nooit verwacht heeft, gebeurt: hij wordt serieus genomen - want iedere inwoner in de westerse wereld overtreedt of de wet of kent mensen die dat doen.

High Society is een weergaloos verhaal over drugs, drugslegalisatie en het drugsmilieu. Het sleept de lezer in sneltreinvaart mee op een hilarische en angstaanjagende reis door onze eigen maatschappij waar wij onze eigen drugswetten hebben gecreëerd, maar waar deze wetten geen bescherming tegen misbruik bieden. De paden van de hoofdpersonen kruisen elkaar in deze roman veelvuldig, maar uiteindelijk zal niemand van hen ongeschonden uit de strijd tevoorschijn komen.

High Society biedt een ontnuchterende kijk op de drugsproblematiek die zowel voor- als tegenstanders van legalisatie aan het denken zal zetten, maar is bovenal een verslavende leeservaring.

Recensies (2)

Meer recensies

Is High Society het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op High Society