Het leven, het heelal en de rest
  Lees een fragment

Het leven, het heelal en de rest

Rank 6852 Gelezen 67 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 2
Fantasy & SF Artikelen 2 Spots 3   Topics 0

Hugo Veld zit dankzij zijn tijdreizen nog altijd vast op de Aarde in de tijd vóór die vernietigd werd. De voormalige planeetontwerper Magdiragdag helpt hem vluchten en vraagt hem om hulp in de strijd tegen de Hokkiërs. De Hokkiërs waren ooit een vredelievend volk, tot ze een ruimteschip leerden bouwen.Toen ze de rest van het universum zagen, schrokken ze zó dat ze besloten dat het vernietigd moest worden. Veld moet dat zien te voorkomen en beleeft onderweg een bizar avontuur. Onderwijl vernietigt hij bijna eigenhandig het leven, het heelal en de rest Douglas Adams (1952-2001) bedacht deze klassieke sf-reeks in 1978, als een BBC-radiohoorspel. Al snel volgden andere media, waaronder een televisiebewerking, een computerspel, drie toneelbewerkingen, negen graphic novels, een speelfi lm en heel veel merchandise. De boeken bleven echter het succesvolst. In 2008 kreeg auteur Eoin Colfer toestemming van Adams weduwe om de reeks af te maken met een zesde deel: En dan nog iets

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Pockets populaire fictie
Science fiction
Spannende boeken algemeen
Hitchhiker's Guide tot the Galaxy (3)
Boekerij - Mynx
01 november 1997
07 oktober 2011

Reacties op: Het leven, het heelal en de rest