Hitler 1936-1945: Vergelding

Hitler 1936-1945: Vergelding

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 6 Recensies 0
Non-fictie Top25's 2   Topics 0
Deze magistrale biografie is het beste standaardwerk over een van de hoofdrolspelers van de twintigste eeuw.

Internationaal werd Hitler gezien als een moderne en dynamische figuur. In werkelijkheid was hij een dictator en stond hij aan het hoofd van een systeem waarvan de onmenselijke wreedheid haar weerga niet kende. In dit tweede deel van zijn Hitlerbiografie verklaart Kershaw de verandering van een stabiel en succesvol Duitsland in 1937 naar de ontmenselijkte militaire staat van de jaren "40.

"Kershaw heeft met zijn synthese van al het Hitleronderzoek een boek geschreven waar niemand omheen kan." de Volkskrant

"een synthese en verwerking van veel recent onderzoek, een nieuwe interpretatie van Hitlers leven en werken." NRC Handelsblad

Ian Kershaw (1943) is hoogleraar moderne geschiedenis aan de universiteit van Sheffield en geldt als een van "s werelds meest prominente onderzoekers van nazi–Duitsland.
[foto]

isbn 978 90 274 6982 3