Hitler

Hitler

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Wie was Hitler? Wat waren zijn ideeën? Hoe kwam hij aan de macht? Waarom stond vrijwel het hele Duitse volk als één man en vrouw achter hem?

In plaats van speculaties over de psychopaat Hitler plaatst
Willem Melching de politicus Hitler in de historische en culturele context van zijn tijd en stelt hij deze indringende vragen.

Was het Derde Rijk de eerste welvaartsstaat? Waarom stortte Hitler Duitsland in een oorlog, die hij menselijkerwijs gesproken niet kon winnen? En de moeilijkste vraag van allemaal: waarom begon hij de Holocaust en legde vrijwel niemand hem een strobreed in de weg?

Een toegankelijk en helder geschreven boek over de opkomst en ondergang van Adolf Hitler, het nationaalsocialisme, de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. Een boek voor iedereen die geïnteresseerd is in een van de centrale figuren van de twintigste eeuw.

Willem Melching is historicus en Duitsland-kenner aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn specialisme is moderne Duitse geschiedenis. Hij publiceerde onder meer een veelgeprezen geschiedenis van de ddr en een selectie uit de dagboeken van Joseph Goebbels.
Bert Bakker
24 januari 2013