Hives

H.I.V.E.S. (Hoger Instituut voor Eersteklas Schurken) is een supergeheim opleidingsinstituut waar kinderen die zich onderscheiden door hun slechte gedrag en boevenstreken worden getraind tot een elite die de wereld op haar grondvesten zal doen schudden. Het is een besloten opleiding en de kinderen mogen dan ook niet weg voordat de training zes jaar later afgerond is. In het eerste schooljaar steken twee leerlingen met kop en schouders boven de rest uit: Otto Malpense en zijn nieuwe vriend Wing Fanchu zijn allebei in- en inslecht, en ze zijn niet van plan tegen hun wil op H.I.V.E.S. te blijven.

Mark Walden, producent en designer van computergames, kreeg dankzij zijn kat de gouden ingeving voor deze vierdelige serie. Het beest leek namelijk precies op de kat van Blofeld, de schurk uit de James Bond-films. Dit zette hem aan het denken over de achtergrond en de opvoeding van echte schurken. Neem alvast een kijkje op www.bloomsbury.com/hive

Uit de pers:

Een van de meest originele en grappigste boeken die we sinds lange tijd gelezen hebben. CY Magazine

Geestig en intelligent, dit boek leest als een trein en is een verademing vergeleken met het lieflijke van Hogwarts. De magie is vervangen door technologie en een goed stel hersens is het belangrijkste bezit. Kirkus Reviews

Is Hives het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hives