Hoe het licht uitging

Geen grenzen kunnen aangeven, alles te perfect willen, alle balletjes in de lucht willen houden, te veel en te hard willen werken, te loyaal zijn, nooit lief voor jezelf maar altijd anderen op de eerste plaats zetten, niet luisteren naar je lichaam. Als je hierin iets herkent, dan kan een burn-out altijd om de hoek lonken.
Het zijn allemaal redenen waardoor ik in een burn-out terechtkwam.
Ik wou nooit luisteren naar mijn lichaam en daarom besloot mijn lichaam om het licht helemaal te laten uit gaan. Ik neem je mee doorheen mijn verhaal waarbij ik beschrijf hoe ik een heus gevecht gevoerd heb tegen mezelf en de rest van de wereld. Een aangrijpend, openhartig en heftig verhaal waar ik geen doekjes wind rond de werkelijkheid en de taboes.
Dit boek is een steun voor lotgenoten, alsook beschouw ik het als mijn missie om het maatschappelijk begrip te vergroten. Het is allesbehalve een verzinsel in het hoofd van de betrokkene. In een eerste deel laat ik zien hoe het voelt om een burn-out te hebben en wat er allemaal komt bij kijken, gaande van schaamte en chaos tot machteloosheid. Ik beschrijf hoe erg het gevoel is dat je bijna niets meer kan en hoe de mensen je veroordelen.
In een tweede deel neem ik je -aan de hand van concrete ondersteunende oefeningen- mee om burn-outklachten te voorkomen, te herkennen en aan te pakken. Deze oefeningen hebben voor mij een groot verschil gemaakt. Jij kan hiermee ook aan de slag om meer grenzen te leren aangeven, na te denken over je energiepeil en je tijdsindeling. Deze inzichten op mentaal vlak hebben een directe invloed op het emotionele en lichamelijke welzijn en herstel.
Kortom, een boek dat gaat over een zwaar transformatieproces met concrete tips om een burn-out te voorkomen of van een burn-out te herstellen.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Hoe het licht uitging het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Hoe het licht uitging