Hoe ik het plan van mijn moeder saboteerde en trouwde met een Belg

Als we aan de Russen denken, slaat onze fantasie op hol. We dichten ze een peilloos diepe ziel toe, aders gevuld met wodka en een aangeboren hang naar sterke leiders. Maar hoe kijken Russen eigenlijk naar ons? Dit boek geeft je alvast het sprankelende antwoord van één Russin, een vrouw die met kennis van zaken spreekt: Aleksandra Boltovskaja.

Aleksandra werd geboren in 1966 in Kaliningrad en groeide op nabij Leningrad. In de onzalige jaren negentig,
na de implosie van de Sovjet-Unie, leerde ze via briefwisseling een Belgische landbouwer kennen, waarna ze verhuisde naar
Limburg, om er met hem te trouwen. Over haar ervaringen als emigrante schreef ze dit tragikomische boek. Het kan gelezen
worden als een liefdesverklaring aan haar gastland, België, en als een afrekening met haar moederland, Rusland, maar
paradoxaal genoeg is ook het omgekeerde waar. Welkom in het land der sauzenslurpers!

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Borgerhoff & Lamberigts
19 februari 2021
19 februari 2021

Reacties op: Hoe ik het plan van mijn moeder saboteerde en trouwde met een Belg