Hoe ik probeerde een goed mens te zijn

Ulli en Georg zijn een stel, maar zijn impotentie is een probleem. Met instemming van Georg begint Ulli daarom een tweede relatie met de sympathieke Kimata. Maar als de liefde van Kim obsessieve vormen aanneemt, vertaalt zijn ooit aandoenlijke jaloezie zich naar woedeaanvallen die sluipenderwijs frequenter en gewelddadiger worden. Ulli Lust laat zien hoe ook een zelfbewuste, zelfstandige vrouw die niet aarzelt om ‘nee’ te zeggen, verstrikt kan raken in een gewelddadige relatie. Het kan je blijkbaar overkomen als je je eigen weg zoekt in het leven en niet zo goed in een hokje past. Net als in haar vorige graphic memoir, Vandaag is de laatste dag van de rest van je leven, vertelt Ulli Lust haar levensverhaal met een nietsontziende eerlijkheid. Of ze nu twijfelt over haar rol als moeder, naar een inkomen zoekt als beginnend kunstenaar, seks heeft met Kim of doodsangsten uitstaat als hij doordraait… Lust probeert de lezer altijd zo intiem en intensief mogelijk deelgenoot te maken van haar leven. En daarin slaagt ze beter dan ooit.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Hoe ik probeerde een goed mens te zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe ik probeerde een goed mens te zijn