Hoe nietsdoen de wereld redt

Wereldwijd gebruikt de mens elk jaar 1,7 aardes voor voedsel, grondstoffen en energie. Nederland zelfs het dubbele daarvan. Ook de groenste initiatieven lossen dat probleem niet op. Mensen willen heel veel 'doen' om de wereld te redden, maar 'doen' is nu juist de kern van het probleem. Klimaat, milieu, economie, techniek, gezondheidszorg, landbouw en zelfs ons onderwijs vragen niet om doen, maar om niet doen. Het is de enige echte weg vooruit.
Dit manifest bevat 10 krachtige betogen waarom we vandaag nog moeten beginnen met nietsdoen. Als we ons aanpassen aan de natuur, blijken onze mogelijkheden om te groeien eindeloos. Een bloeiende planeet en een toekomst voor onszelf beginnen met nietsdoen. Ont-groeien, regenereren, een flinke stap terug doen: dit boek laat zien dat het kan. 'Hoe nietsdoen de wereld redt', is een bijzonder eerlijk, opbouwend, leerzaam en verhelderend betoog.
Arjan Mulder PhD (1958) verbindt visies en daagt uit. Hij start zijn loopbaan als onderzoeker in de revalidatie. Daarna reist hij de wereld over en ontdekt de oosterse filosofie. In zijn boeken verbindt hij onze 21ste-eeuwse uitdagingen aan oude inzichten, gebaseerd op een holistische levensvisie.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Brave New Books
09 juni 2021
09 juni 2021

Reacties op: Hoe nietsdoen de wereld redt