Hoe word je een succesvol schrijver?

Hoe word je een succesvol schrijver?

In dit boek vertelt Raffaella Romagnolo over beroemde auteurs en hun recept voor succes. Wat maakt dat ze opvallen? Zo is er het verhaal van Gabriel García Márquez, die met zijn gezin onderweg is naar de kust, tot hij plotseling de Opel omkeert en terug naar huis gaat, om zich vervolgens in huis op te sluiten en Honderd jaar eenzaamheid te schrijven. Of Stephen King, die op veertienjarige leeftijd zijn eerste verhaal zelf drukt, er nietjes in doet en het verkoopt aan leeftijdsgenoten, met groot succes, tot hij totaal ontmoedigd wordt door een lerares. En Charlotte Brontë, die een paar van haar gedichten opstuurt naar een gelauwerd mannelijk dichter voor zijn oordeel. Zijn antwoord? Een vrouw zou zich niet met literatuur moeten bezighouden. Gelukkig voor ons deed Brontë dat wel.

Hoe word je een succesvol schrijver? is een onderhoudend boek dat de sleutel tot het schrijven onthult: wat je nodig hebt is moed, doorzettingsvermogen en boven alles: plezier.

Literaire non-fictie algemeen
Signatuur
25 november 2021
25 november 2021

Reacties op: Hoe word je een succesvol schrijver?