Hoezo Israël?

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Hoezo nog aparte aandacht voor Israël? Dit boek voor bijbelkringen benadrukt de bijzondere band die God gelegd heeft met het Joodse volk en gaat in op uitdagende actuele vragen die daaruit voortvloeien. Waarom zouden christenen een speciale verbinding moeten hebben met het Joodse volk? En hoe zien we dan onze verhouding met Israël? Met deze vragen zet dit bijbelstudieboek in. De antwoorden worden steeds gezocht in de Bijbel. De bijbelstudies laten zien dat de unieke band die God gelegd heeft met het Joodse volk niet is doorgesneden. Daarom heeft de kerk nog steeds een bijzondere relatie met Israël. Na deze bezinning laten de auteurs zien dat we veel kunnen leren van de Joodse traditie, als het gaat om het gebed, de omgang met de wet en de feesten. Daarnaast komen spannende vragen aan de orde over bijvoorbeeld de landbelofte en het slepende conflict in het Midden-Oosten. Een boeiend bijbelstudie- en gespreksboek over Israël en haar verhouding met de kerk.

Boekencentrum B.V.
07 september 2020