Honorair Kozak

Dit is het werk van een flaneur, een toerist en een reiziger. In de steppe van Oost-Oekraïne wordt Tommy Wieringa tot honorair kozak geslagen, in Wenen gaat hij op zoek naar een illustere dubbelganger die naamloos door de geschiedenis werd toegedekt en in het Catharinaklooster in de Sinaï wordt hij de valse bruid van Jezus. Zijn avonturen voeren hem over de Zwarte Zee naar Odessa en door de woestijn naar de bronnen van het monastieke christendom.
Veel van zijn reizen maakte Tommy Wieringa om onderzoek te doen voor zijn roman Joe Speedboot, Caesarion en Dit zijn de namen.
Eerdere reisverhalen van zijn hand beoordeelde Simon Vinkenoog als 'Kostelijke anekdotes, belangrijke en toevallige ontmoetingen, ons meenemende naar gebieden waar wij nooit zullen komen, met een opmerkingsgave die alles een diep-menselijk gevoel verleent. Reizen als avontuur, onbevangen, open voor het onverwachte. Dit kan de verbeeldingskracht van een rasechte schrijver in ons teweegbrengen.'

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is Honorair Kozak het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Honorair Kozak