Hoogheid

Hoogheid

Rank 3416 Gelezen 18 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 58 Favoriet 0 Recensies 9
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0   Leesclub
Hoogheid van Matthias Rozemond is het vervolg op de succesvolle roman Amalia.
Den Haag, 1629. Amalia heeft zich opgewerkt tot echtgenote van de stadhouder en is nu de machtigste vrouw van het land. Maar wie de macht eenmaal bezit, moet meer dan ooit over de schouder kijken. De Oranjes liggen van links en rechts onder vuur en de Spanjaarden zijn nog niet verslagen.
Amalia moet list en charme aanwenden om de tegenstrevers van haar man uit te schakelen. Intussen blijft de vraag hoe ze de Franse koning ooit zover krijgt haar man te verheffen tot Hoogheid, zodat die zijn positie eens en voor altijd bestendigd ziet. Niettemin komt de meest onberekenbare factor in dit spel van binnenuit: haar eigen hartstocht…
Hoogheid is gebaseerd op historische feiten en brengt de Nederlandse geschiedenis doeltreffend tot leven.

Luitingh Sijthoff
11 oktober 2022