Hoop in tijden van verdeeldheid

Hoop in tijden van verdeeldheid

Tot op de dag van vandaag grijpen politici terug op de erfenis van Reinhold Niebuhr (1892-1971) om maatschappelijke en internationale vraagstukken beter te begrijpen. Hij inspireerde veel invloedrijke leiders: Martin Luther King, Jimmy Carter, Bill en Hillary Clinton, John McCain en Barack Obama. Zijn optreden bracht hoop en vertrouwen in een turbulente tijd.
Deze vertaling van 'An American Conscience' vertelt over Niebuhrs leven en bezieling. en wat we daaruit kunnen leren voor onze huidige woelige samenleving. Bijvoorbeeld bij het tegengaan van polarisatie en het groeiende wantrouwen tussen burgers en overheid of om de lastige aanpak van het klimaatvraagstuk beter te begrijpen.
Niebuhrs opvattingen bieden inzicht in wat essentieel is voor de christendemocratie. Hoe maak je christelijk geïnspireerd idealisme dienstbaar aan politiek realisme?
‘Een must-read in deze tijd van internationale conflicten, radicalisering en polarisatie.’
— Beatrice de Graaf

Geschiedenis & Politiek
Politieke geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen
Uitgeverij Parthenon
24 juni 2022
29 juni 2022

Reacties op: Hoop in tijden van verdeeldheid