Horen, zien, zwijgen

VN:

Horen, zien, zwijgen

Rank 224 Gelezen 2687 Aan het lezen 83 Wil ik lezen 1891 Favoriet 186 Recensies 81
Thrillers & Spanning Artikelen 6 Lijsten 15 Spots 9 Hebban 1000 110   Topics 0

IJzingwekkend boek van een groot nieuw thrillertalent, voor de fans van Robert Bryndza en M.J. Arlidge. De film- en televisierechten zijn verkocht aan de makers van Cold Case, Wall Street en The Office. Al ruim vijf jaar terroriseert een moordenaar de inwoners van Chicago. Zijn modus operandi is altijd dezelfde: hij straft zondaars door hun kinderen te ontvoeren. De volgende dag ontvangen de ouders een pakketje met daarin een oor. De dag daarna volgen de ogen. Ten slotte de tong. Wanneer op het lichaam van een verkeersslachtoffer een -pakketje met een afgesneden oor word gevonden, weet -detective Sam Porter twee dingen: 1) Dit is de moordenaar die hij zoekt, 2) hij heeft 72 uur om het laatste slachtoffer te vinden, de vijftienjarige Emory, voor zij aan uitdroging overlijdt. Op het lichaam van de moordenaar wordt ook een dagboek aangetroffen dat Emorys locatie prijsgeeft. Maar iets blijft aan Porter knagen. Was de aanrijding wel een ongeluk? En is de overleden man inderdaad de seriemoordenaar, of loopt de echte killer nog vrij rond? De pers over Horen, zien, zwijgen ‘Een getalenteerde auteur met een heerlijk duivelse fantasie.’ Jeffery Deaver ‘Briljant. Gecompliceerd. Psychopathisch. Deze schurk geeft je hartkloppingen.’ Marc Webb, regisseur van The Office ‘Een sterk aanbevolen, overrompelende pageturner die zowel schokkend als vermakelijk is. ’ NY Journal of Books ‘De beste seriemoordenaar sinds Hannibal Lecter. ’ Taylor Elmore, producent van Cold Case ‘Duistere, meesterlijke spanning. Lee Child heeft zijn gelijke ontmoet. ’ Tosca Lee, auteur van Bloedverwant

Spannende boeken algemeen
08 januari 2019

Merel Kuitert Boekverkoper

'Doe geen kwaad'

door: Merel Kuitert 6 reacties 5 likes

J.D. Barkers The Fourth Monkey wordt voor Nederland vertaald als Horen, Zien, Zwijgen. Een treffende titel die zowel op de drie bekende aapjes slaan, als op de seriemoordenaar Aap, die de rechercheur Porter netjes een oor, een oog en een tong van zijn slachtoffers stuurt. Lukt het Porter om zijn...

Reacties op: Horen, zien, zwijgen