Hybrid, De nieuwe wereld

Hybrid, De nieuwe wereld

Gelezen 135 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 95 Favoriet 28 Recensies 40
Young adult Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 10   Topics 0

Amina is een slim maar schuw meisje dat opgroeit tussen de wezen van een buitenwijk in het arme noorden. Haar moeder ligt sinds Amina's geboorte in een bizarre coma. Dankzij een overheidswedstrijd wint ze op haar dertiende een beurs aan het presidentieel college waar ze als buitenbeentje tussen de kinderen van de elite belandt. Maar er is nog iets wat Amina anders maakt en aan het einde van haar tijd aan het college lopen de spanningen op. Nog een laatste maal gaat ze samen met haar klasgenoten op schoolreis. Een moment waarop alles verandert.
"Felgroene ogen staarden hem aan. Hij kwam dichterbij. Het volgende moment was de jongen weer verdwenen en had Hadrien zelfs geen idee meer dat hij de onbekende ooit van zo dichtbij had gezien."
"Er is iets gaande, diep onder de grond, iets waarvan zelfs de leiders van het continent geen weet hebben."

Young Adult , Sciencefiction & Fantasy
Fictie 15+
World of Hybrid
19 juni 2015
19 juni 2015

Marloes Auteur

Hybrid smaakt naar meer!

door: Marloes 2 reacties 2 likes

Greet Ilegems debuteert op krachtige wijze met het eerste boek in de Hybrid-serie: De nieuwe wereld. Via emotionele passages waarbij de lezer de eenzaamheid en de pijn van Amina voelt, bespreekt ze thema’s als pesten en verschillen tussen arm en rijk. Dit combineert ze met een uitgebalanceerde...

Reacties op: Hybrid, De nieuwe wereld