Idiot Wind

Tijdens een hevige sneeuwstorm in de winter van 1987 ontvlucht Peter Kaldheim in paniek New York. Hij heeft een schuld van duizend dollar bij zijn gewelddadige drugsdealer, een bedrag dat hij nooit in een weekend kan opbrengen. Met zijn laatste geld pakt hij de Greyhound naar het zuiden. Het is het begin van een maandenlange tocht door tweeëntwintig Amerikaanse staten, levend van wat hij vindt, reizend met wie hij tegenkomt en dolend door zijn eigen geest.
Idiot Wind – de titel is ontleend aan een lied van Bob Dylan – is het onthutsend eerlijke verslag van Peter Kaldheims afdaling naar de krochten van het bestaan, maar ook van zijn wederopstanding die leidde naar wijsheid en innerlijke rust. Onderweg zien we een kant van Amerika die we zelden te zien krijgen, door de ogen van een man die steeds meer mededogen krijgt met de andere dolende zwervers.

Is Idiot Wind het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Idiot Wind