Iets heel bijzonders

Iets heel bijzonders

Rank 612 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult Artikelen 1 Newsroom 2   Topics 0
De nieuwste Nielsen: onweerstaanbaar, ontroerend, onbetaalbaar.

Wilbur (genoemd naar het varkentje uit Charlotte’s web) hoopt zijn oude leven achter te laten als hij op een nieuwe middelbare school begint. Toch blijft hij achtervolgd worden door iets wat hem op de basisschool is overkomen. Tot overmaat van ramp heeft zijn beste vriend Alex net een relatie met Fabrizio, waardoor hij minder tijd voor Wilbur heeft. Gelukkig is daar Sal, zijn oude buurman bij wie hij altijd terechtkan.

Als zijn klas via een uitwisselingsproject een groep Franse leerlingen ontvangt, komt Charlie bij hem in huis. Charlie blijkt geen jongen, maar een meisje, Charlotte. Een erg leuk meisje bovendien. Maar Wilbur durft Charlie niet te vertellen wat hij van haar vindt.

Dat is het moment waarop Sal, Alex en Fabrizio besluiten om Wilbur eens goed onder handen te nemen, als een echt Queer Eye-team.

Laat het maar aan Susin Nielsen over om daar een vrolijk, ontroerend en hartverwarmend geheel van te maken. Iets heel bijzonders is, hands down, de mooiste Nielsen tot nu toe.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar