IJskoud

Gelezen 31 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 43 Favoriet 2 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 3   Topics 0

Opvallend genoeg weet Penny haar uitstekende debuut te overtreffen. Gamache is een buitengewoon gecompliceerde en charmante held, voorbestemd om een van de klassieke speurders te worden. Winter in Canada; het slaperige dorpje Three Pines is bedekt met een sneeuwtapijt. Terwijl kinderen op het ijs spelen, blijven verstandige mensen binnen. Het is een tijd van vrede en hartelijkheid. Totdat een schreeuw de bijtende kou doorklieft. Er is een moord gepleegd.
Een toeschouwer van de jaarlijkse curlingwedstrijd op tweede kerstdag is geëlektrocuteerd. Ondanks de vele aanwezigen heeft niemand iets gezien en zijn er geen sporen of aanwijzingen. Toch weet hoofdinspecteur Armand Gamache van de Sûreté du Québec langzaam maar zeker het verleden van de dode vrouw te ontrafelen en hij ontdekt een geschiedenis van geheimen en vijanden. Maar Gamache heeft eigen vijanden. Hij is uit de hoogste top van de Sûreté du Québec gegooid en het is onduidelijk wie hij nog kan vertrouwen.Terwijl de ijskoude wind Three Pines geselt, wordt Gamache achtervolgd door iets veel ijzingwekkenders.

Thriller
01 juli 2007
01 januari 2008

Klassiek - klassieker - klassiekst

door: Eric Diepvens 1 like
De Canadese radio-journaliste Louise Penny debuteerde opvallend in de wereld van het spannende boek: haar eersteling Stilleven werd zowel in Canada als in Groot-Brittannië uitgeroepen tot beste spannende debuut. En nu ligt haar tweede boek, IJskoud, in de winkelrekken. Hiervoor greep ze terug naar...

Reacties op: IJskoud