IJstijd - Het complete verhaal

De wereld waarin we leven wordt bedreigd door een stijgende zeespiegel en een opwarmend klimaat. Nog nooit was het zo belangrijk om inzicht te hebben in klimaatveranderingen en de aanpassingen daaraan van mens en dier.
In dit boek vertellen vier vooraanstaande wetenschappers een samenhangend en intrigerend verhaal op basis van de meest recente ontdekkingen in het ijstijdonderzoek. Ze leggen uit hoe het groeien en slinken van de ijskappen enorme schommelingen in het klimaat met zich meebracht. Ze vertellen ook over de manieren waarop mens en dier zich staande hielden in een veranderende wereld. Toen de gletsjers 10.000 jaar geleden smolten, kregen onze voorouders te maken met een stijging van de zeespiegel van maar liefst 120 meter. Dat is veel meer dan de relatief bescheiden stijging die voor de 21ste eeuw is voorspeld en die toch zo rampzalig kan zijn.
'IJstijd ¿ Het complete verhaal' is schitterend geïllustreerd met indrukwekkende foto¿s, afbeeldingen van het leven van onze voorouders en verklarende grafieken. Daarmee toont het boek de kwetsbaarheid aan van ons klimaatsysteem.

Is IJstijd - Het complete verhaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op IJstijd - Het complete verhaal