IJstijd

Rank 5513 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 0
Culinair Artikelen 1   Topics 0
De Italiaanse ijssalon wordt in de 21e eeuw een steeds schaarser goed. De families die samen hun zaak runden en ons verwenden met hun ijs, sterven langzaam uit. IJstijd gaat terug naar de oorsprong van het ijs en de geschiedenis van de Italiaanse ijspioniers in Nederland. IJsmaker Kees Raat gaat op zoek naar het geheim van het allerlekkerste ijsje.
Hoe maak je ijs dat smaakt zoals het oorspronkelijk bedoeld is, zonder kunstmatige grondstoffen? Hij beschrijft zijn zoektocht naar de beste ingrediënten: rauwe biologische melk van boer Nico uit Zunderdorp, mandarijnensap uit Sicilië en biologische suiker uit Brazilië. ‘Alleen op die manier krijg je het ultieme ijsje.’ Hoe moet je ijs eigenlijk proeven?
En wat is de ware smaaksensatie? Naast het beantwoorden van deze vragen, licht Kees een aantal fijne kneepjes, speciale technieken en zijn ‘secret to succes’ toe. En uiteraard staat IJstijd vol recepten voor heerlijke ijssmaken, van ananas, rabarber en tonkabonen tot chocolade, bloedsinaasappel met Campari en New Zuppa Inglese.

Culinair
Eten en drinken algemeen