Ik, Anna

I, Anna,Anna heeft net haar man aan een jongere vrouw verloren en dreigt zich terug te trekken in haar eigen wereld. Om na de scheiding toch nieuwe mensen te ontmoeten, gaat ze af en toe naar een singlefeest. De nacht na zo’n bijeenkomst eindigt ze in het appartement van een vreemde. Wat er die nacht gebeurt, is voor Anna een groot zwart gat.

Rechercheur Bernie wordt van zijn taken op een bloedige plaats delict afgeleid door een kortstondige ontmoeting met de aantrekkelijke, ondoorgrondelijke Anna. Bernies huwelijk lijkt op een dood spoor te zijn beland en terwijl hij zijn baan uitvoert op de automatische piloot, raakt hij in de ban van Anna.

Wanneer ze elkaar eindelijk ontmoeten, weet Anna niets meer van de nacht toen hun paden elkaar voor het eerst kruisten, maar bij beiden flakkert er weer een piepklein vlammetje van levensvreugde op. Bernies professionele oordeel botst met zijn verlangen naar intimiteit en liefde en als de blokkade in Anna’s geest wordt opgeheven, komt er een waarheid tevoorschijn die te pijnlijk is om te verdragen.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Ik, Anna het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik, Anna