Ik ben geen racist

Tijdens een weekend in Stockholm wordt Svenne neergestoken door allochtone jongens. Hij overleeft het. Kort daarop raakt hij in contact met een zekere Nils Dackeman, die hem meeneemt naar bijeenkomsten van zijn politieke partij 'Rechtvaardig Zweden'. Deze partij komt op vor de 'gewone Zweed' en blijkt fel anti-islam te zijn.

Svenne raakt in de ban van Dackeman en wordt benoemd tot partijsecretaris. Ze organiseren demonstraties met een steeds agressiever karakter. Er wordt gezwaaid met Zweedse vlaggen, hoofddoeken worden afgerukt en winkels van allochtonen worden geplunderd. Het geweld loopt compleet uit de hand.

Dit is nooit Svennes bedoeling geweest. Hij moet vluchten. Hoe komt hij er zonder kleerscheuren af?

Recensies (1)

Is Ik ben geen racist het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ben geen racist