Ik ben je vriend

Een zomerdag. Een wegrestaurant. Een feestelijke opening. Een luchtballon en een koffer. Een goede daad. Dit zijn de ingredi"nten die in alle verhalen in _Ik ben je vriend_ een rol spelen, hoe verschillend de levens van de hoofdpersonen ook zijn. De ex-gedetineerde die een voortvluchtige mee naar huis neemt, de jongen die zijn moeder helpt bij haar zelfmoord, de alcoholische weervrouw die zich ontfermt over een verwaarloosd kind - allemaal brengen ze op dezelfde dag een toevallig bezoekje aan het wegrestaurant. Met verstrekkende gevolgen.

Het drama in deze verhalen is altijd dichtbij. De ogenschijnlijke barmhartigheid van de personages zorgt steeds voor een verrassende ontknoping. _Ik ben je vriend_ is een buitengewoon knap geconstrueerde roman-in-verhalen.

_

?Waarom is Van Emmerik nog niet doorgebroken? Zijn verhalen zijn even spannend als subtiel.?_ _Vrij Nederland_

De pers over het werk van Van Emmerik:_

?Knap, heel verrassend; buitengewoon beklemmend.? Trouw

_?Van Emmerik is bedreven in het noteren van opmerkingen die vernietigender zijn dan wanneer er vers bloed was gevloeid.? de Volkskrant

_?Ingetogen, subtiel.?_ _PZC_

_?Omdat de verhalen zijn ingebed in een bedrieglijk huiselijke atmosfeer, werken ze dieper in op de verbeelding.?_

NRC Handelsblad_

Is Ik ben je vriend het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik ben je vriend