Ik ben niet bang

Gelezen 741 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 159 Favoriet 40 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Top25's 14   Topics 0
'Het Italiaanse woord voor talent is: Ammaniti' - THE TIMES

Op de warmste zomerdag van de twintigste eeuw trekken zes kinderen eropuit met hun fiets, terwijl de ouderen binnen schuilen tegen de hitte. Wanneer de negenjarige Michele Amitrano een weddenschap verliest, moet hij een verlaten, onbewoonde boerderij bezoeken. Hier stuit hij op een jongen, naakt en vastgeketend. Michele houdt zijn vondst angstvallig geheim, maar wil de jongen helpen en brengt hem voedsel en water. De schok is groot als hij erachter komt dat alle volwassenen in het dorp van het geheim op de hoogte zijn. Onder grote druk moet hij risico's nemen en keuzes maken tussen loyaliteit en verraad. Michele neemt hartverscheurend afscheid van zijn kindertijd en zet een veel te vroege stap in de harde wereld van de volwassenen.

Niccolò Ammaniti (1966) is de auteur van bestsellers als Ik haal je op, ik neem je mee, Ik ben niet bang, Zo God het wil en Anna. Zijn werk verschijnt in 44 landen en meerdere van zijn boeken zijn succesvol verfilmd.

Van Niccolò Ammaniti zijn in Nederland en Vlaanderenal meer dan een half miljoen boeken verkocht.

'Ammaniti is mijn idool, zijn karakters mijn helden.Al zijn ze soms nog zo slecht, ik ben van ze gaan houden' - Saskia Noort

'Er is geen schrijver van wiens werk ik zo geniet als van Niccolò Ammaniti' - Kluun

'Er zijn schrijvers van wie geen enkel boek teleurstelt. Schrijvers van wie je het jammer vindt dat je elke keer weer twee of drie jaar moet wachten totdat hun nieuwe boek uitkomt. Zo'n schrijver is Niccolò Ammaniti' - Herman Koch

Fictie 15+
Els van der Pluijm Martin Jansen in de Wal
Lebowski
01 januari 2002
15 januari 2015
9789028419544 , 9789048802883 , 9789048812738

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Natasza Tardio Auteur

Niccolo Ammaniti schreef een verhaal dat de lezer diep raakt

door: Natasza Tardio 2 reacties 1 like

Ik ben niet bang speelt zich af in een klein dorpje in Zuid-Italië: Acqua Traverse. Het is een gehucht waar slechts een paar gezinnen wonen waaronder Michele Amitrano, de hoofdpersoon in het verhaal. Michele is niet het enige kind in het gezin. Hij heeft een jonger zusje Maria en samen met zijn...

Reacties op: Ik ben niet bang