9789048830824_VRK
  Lees een fragment

Ik haal je op, ik neem je mee

Gelezen 1265 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 225 Favoriet 67 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 8 Hebban 1000 438   Topics 0
'Het Italiaanse woord voor talent is: Ammaniti' - THE TIMES

Ischiano Scalo, gelegen aan de Italiaanse Rivièra, is het toneel van twee adembenemende liefdesverhalen. Het is het geboortedorp van de veertigjarige playboy Graziano Biglia die het buitengewoon met zichzelf getroffen heeft. Jarenlang heeft hij gereisd en talloze affaires gehad, maar nu realiseert hij zich dat hij in zijn leven maar bitter weinig bereikt heeft. Hij keert terug naar Ischiano om zich te settelen met zijn verloofde Erica, maar zijn extreme liefde voor haar brengt hem constant in problemen.
Pietro en Gloria zitten bij elkaar in de klas. Hij, zoon van een herder, wordt op school gepest en is schuchter en verlegen. Gloria komt uit een welgestelde familie en is het mooiste meisje van de school. Wanneer Pietro door zijn kwelgeesten gedwongen wordt in te breken in de school, en later onder andere omstandigheden ook thuis bij zijn lerares Flora - die een geheime verhouding heeft met Graziano - raken alle hoofdpersonen op dramatische wijze met elkaar verbonden.

Niccolò Ammaniti (1966) is de auteur van bestsellers als Ik haal je op, ik neem je mee, Ik ben niet bang, Zo God het wil en Anna. Zijn werk verschijnt in 44 landen en meerdere van zijn boeken zijn succesvol verfilmd.

Van Niccolò Ammaniti zijn in Nederland en Vlaanderen al meer dan een half miljoen boeken verkocht.

'Er is geen schrijver van wiens werk ik zo geniet als van Niccolò Ammaniti' - Kluun

'Simpelweg de beste roman die ik ooit heb gelezen. Ammaniti is mijn idool, zijn karakters mijn helden. Al zijn ze soms nog zo slecht, ik ben van ze gaan houden' - Saskia Noort

'In mijn persoonlijke top 10 kwam dit boek vijf jaar geleden van niets binnenop de eerste plaats. Daar staat het nog steeds' - Herman Koch

Etta Maris
Lebowski
01 januari 2004
25 augustus 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Reacties op: Ik haal je op, ik neem je mee