Ik ben oké

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Ik ben oké is een 10 sessies tellend protocol voor kinderen met een negatief zelfbeeld, dat belemmerend werkt op het dagelijks functioneren. Dit zijn kinderen die bijvoorbeeld denken dat ze altijd worden buitengesloten door leeftijdgenoten, of die denken dat ze niet de moeite waard zijn of dat ze nooit iets goed kunnen doen. Het protocol kan zowel poliklinisch, in dagbehandeling als bij residentiële opname worden gebruikt en is bedoeld als individuele training voor kinderen in de leeftijd van 9 tot 13 jaar. Ik ben oké bestaat uit een handleiding voor de hulpverlener. Na de theoretische basis en achtergrond, volgt informatie over de doelstellingen, de randvoorwaarden en over de werkwijze. De auteurs delen hun ervaringen uit de praktijk en beschrijven mogelijke valkuilen. Verder bevat de handleiding de instructies voor de therapeut, deze zijn stap voor stap per sessie beschreven. Het is van groot belang om de ouders/verzorgers en leerkracht(en) van het kind eveneens bij de behandeling te betrekken door ze parallel aan deze behandeling te begeleiden.
9789492096029