Ik ben Roza

Er zijn CIN3 cellen in de LETZ gevonden”.
Razendsnel graaf ik in mijn geheugen naar de cervicale intra-epitheliale neoplasie categorisering. Je zou ook kunnen zeggen: de afwijking in de bekledende laag van de baarmoederhals. Maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
“CIN3 is niet goed toch?”

In dit boek beschrijft Floor Nusink hoe Roza in 2013 naast vrouw, dochter, moeder, echtgenote, zus, vriendin en werkneemster ook kankerpatiënt werd. Het nieuws kwam als een donderslag bij heldere hemel. Roza had het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker als een soort formaliteit beschouwd. Dit bleek heel anders uit te pakken.

Deze roman gaat over de transformatie die Roza doormaakte na het krijgen van de diagnose kanker. Met het overleven van deze ziekte kreeg ze de tijd om iets anders van haar leven te maken dan wat ze tot dan toe deed. Ze leerde te luisteren naar haar eigen innerlijke stem en te handelen naar wat ze hoorde.
Een inspirerend verhaal over een sterke vrouw die haar eigen weg vindt in een ernstige crisis.

Is Ik ben Roza het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik ben Roza