Ik ben van boom roos vis

Ger Janssen Huub Lucas

Boom-roos-vis, later maan-roos-vis en tegenwoordig ik-kim-sim: een kleine tien miljoen kinderen hebben leren lezen met die eerste woorden. ‘Veilig leren lezen’, de methode die de Fraters van Tilburg in 1958 ontwikkelden, is nog altijd de meestgebruikte in het Nederlandse en Vlaamse basisonderwijs. Ger Janssen beschrijft de intrigerende geschiedenis van het leesonderwijs in de twintigste en eenentwintigste eeuw aan de hand van deze methode van Zwijsen en vijf belangrijke voorlopers. Dit boek laat zien hoe de didactiek veranderde, en hoe de methode van frater Caesarius Mommers door de jaren heen steeds inspeelde op nieuwe inzichten en op de veranderende maatschappij.

Recensies (1)

Is Ik ben van boom roos vis het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ik ben van boom roos vis